دوشادوش جريان نگرشهاي علمي محض در واقعيات طبيعي و انسان سه نوع بينش و آگاهي لازم نيز وجود دارد كه نگرشهاي علمي ما را از محدوديت و ركود جلوگيري مينمايد. اين سه نوع بينش عبارتند از: 1 ـ بينش نظري 2 ـ بينش فلسفي 3 ـ بينش مذهبي بنابراين، ما با چهار نوع نگرش و بينش وارد ميدان معرفت گشته و ارتباطات خود را با جهان واقعيتها تنظيم مينماييم. 1 ـ نگرشهاي علمي محض عبارتست از: تماس مستقيم با واقعيات به وسيله حواس و دستگاههايي كه با كوشش و انتخاب خودمان براي توسعه و عمق بخشيدن به ارتباطات خود با واقعيات، ساخته و مورد بهرهبرداري قرار ميدهيم. هر يكي از رشتههاي علوم به وسيله قوانين و اصول مخصوص به خود، چهرههايي از واقعيات را براي استفاده در حيات انسانها نشان ميدهند و راه ارتباط و تصرف در واقعيات را پيش پاي ما ميگسترانند. البته پيرامون تعريف مسئله علمي و شرايط آن، مباحث متعددي وجود دارد كه در اينجا مورد بررسي ما نيستند. 2 ـ بينشهاي نظري: هر يك از رشتههاي علوم روشناييها دارد و تاريكيها و نيمه روشناييها. آن قسمت از مسائل علمي كه در حال نيمه روشنايي است، مسائل نظري علوم را تشكيل ميدهند، مانند اينكه آيا الكترونها موجند يا جرم؟ اين مسئله در فيزيك امروز به حالت نظري وجود دارد، يعني نه موج محض بودن الكترونها صد در صد روشن شده است و نه جرم محض بودن آنها، زيرا الكترونها هر دو خاصيت را از خود بروز ميدهند.
دانلود تحقیق مفهوم هنر از دیدگاه اسلام در این بخش تحقیقی با عنوان *مفهوم هنر از دیدگاه اسلام و تحلیل هنرشناسانه مسجد شیخ لطفالله اصفهان* در 27 صفحه و با فرمت PDF(باقابلیت کپی مستقیم متن به WORD) برای دانلود قرار داده شده است.
|
کلمات کلیدی مرتبط: عنوان ,*مفهوم هنر ,دیدگاه اسلام ,تحلیل ,هنرشناسانه , مسجد شیخ ,لطفالله اصفهان* ,27 صفحه و ,فرمت PDF ,(باقابلیت ,کپی مستقیم , WORD), |
|
|